Januári kontroll

 

Éppen hogy megérkezett az újév, már mehettem is pacemaker kontrollra. Szokás szerint sokat kellett várni (több órát), de mi ez ahhoz képest, hogy van az országban olyan, kórház, ahol éjszakába nyúlóan folyik a rendelés, mert az orvos csak este kezd neki, tekintve, hogy egész nap más dolga van. Itt azért nem olyan durva a helyzet. 

Járhatnék magánrendelésre is, de ez kezdetben akadályokba ütközött (különböző okok miatt), és most már nem kezdek újra bele. Most már így maradtam.

A pacemaker lemerülése lelassult, kb. még mindig 2 év van hátra.


Apropó, nem írtam az őszi kardiológiai rendelésről sem. Csak annyit tudok róla megemlíteni, hogy ősz elején átestem egy megfázáson, és utána lehet, hogy egy kicsit rosszabbodott a szív ereje. Most készült egy teljes vérkép is, ami azt mutatta, hogy van egy enyhe veseelégtelenségem, amire az orvos azt, mondta, hogy nem vészes.

Ajánlott egy új gyógyszert, amelyet elsősorban cukorbetegeknek írnak fel, de a szívet is erősíti. Én nem vagyok cukorbeteg, így a havi adag 12000 Ft lenne. Még ezt be is vállaltam volna, de mikor elolvastam a gyógyszer betegtájékoztatóját, elment tőle a kedvem. Mivel több súlyos mellékhatása is lehet, amely elég gyakori, pl. súlyos húgyúti fertőzések, mert a sok cukor a vizelettel együtt távozik a szervezetből, és ez kedvez a gombáknak, és egyéb kórokozóknak. Másik súlyos tünet lehet a ketoacidózus, amikor nincs elég cukor a vérben, akkor a test elkezdi lebontani az izomzatot is. A ketoacidózis tünetei: acetonos lehelet, gyengeség, hányinger, hányás, hasi fájdalom, fokozott szomjúság, gyakori vizelés, tudatzavar, nehézlégzés. Kórházi kezelést igényel, hogy helyrehozzanak. Nekem ez most valahogy nem hiányzik, szóval nem váltottam ki a gyógyszert. Elvagyok anélkül is.

Szívultrahangom március végén lesz.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése